Elevate continua ascensiunea


Dupa cinci ani de activitate pe piata de publicitate indoor, Elevate Media a ajuns la nivelul in care isi optimizeaza continuu activitatea, se consolideaza dupa achizitii si analizeaza cum s-ar putea extinde pe pietele externe.

 

Activitatea principala a Elevate este publicitatea in cladiri de birouri, blocuri rezidentiale, hoteluri, centre de frumuseste, baruri si restaurante. In aceste locuri, reclamele (sub forma de print, multimedia, sampling etc) se gasesc in lifturi, holuri, sali de receptie.

Catalina Murariu, Marketing Manager la Elevate, spune pentru startups.ro ca, desi Elevate este inca sinonim cu publicitatea in lift, tranzitia se face catre publicitatea indoor all inclusive (administrarea de campanii complexe de indoor, alte tipuri de spatii).

Compania se afla si intr-un proces de optimizare a activitatii. In acest context, luna aceasta, Elevate Media si Sugar Media au renuntat la Indoor Partnership, polul de vanzari pentru publicitatea indoor, care asigura service-ul pentru cele doua firme, incheind astfel colaborarea inceputa in decembrie 2009.

Companiile au decis de comun acord sa renunte la acest parteneriat, pentru ca nu au reusit sa gaseasca un mod de a-si uni departamentele de vanzari intr-o regie comuna, pentru ca fiecare sa se concentreze pe activitatea principala. (Citeste aici mai multe despre intreruperea acestui parteneriat.)


Evolutia afacerii Elevate
Elevate Media a fost infiintata acum cinci ani, in prezent actionand ca un grup, alaturi de alte patru firme.

La inceput, activitatea era legata doar de publicitatea in lifturi, dar pe parcurs firma s-a extins si spre alte tipuri de spatii. De exemplu, in decembrie anul trecut,

Elevate a cumparat de la ANPO Media o retea de spatii publicitare amplasate in saloane de infrumusetare. Valoarea achizitiei a fost de 25.000 de euro, noile spatii fiind integrate in portofoliul Elevate sub numele de Chic Media.

In primavara acestui an, Elevate a continuat extinderea si a preluat Casia Communication (concept de publicitate in oglinda) de la omul de afaceri Marius Ghenea (care detinea 60% din firma) si de la cele doua tinere care au initiat business-ul acum trei ani - Simona Opris si Carmen Vornicelu. Dupa preluare, numele firmei a devenit Casa Casia.

"Casia s-a orientat spre noi. Preocuparea, atat a celor care au fondat Casia, cat si a lui Marius Ghenea, a fost sa creasca cu succes in cadrul unei firme in dezvoltare si care are mai multe domenii de indoor. Este pana la urma o continuare a viziunii lor, a visului lor de a crea nisa aceasta de piata", spune pentru startups.ro Tudor Maxim, Managing Director si fondator al Elevate Media.

Pe langa cele trei companii (Elevate Media, Chic Media si Casa Casia), din grupul Elevate mai fac parte firma de marketing online Good Afternoon si pensiunea "Dor de Bucovina", situata in judetul Suceava (deschisa acum patru ani).

"Suntem un grup din punct de vedere fiscal, operational si din punct de vedere al actionariatului majoritar comun", spune Tudor Maxim.

Grupul de firme are aproximativ 30 de angajati, dintre care 15 lucreaza pentru Elevate. In ultimii doi ani, compania a avut 150 de clienti si este prezenta in 26 de orase din Romania.


Urmatoarele etape
Catalina Murariu spune ca, in urma achizitiilor, anul acesta Elevate si-a optimizat si restructurat activitatea, concentrandu-se pe spatiile cele mai profitabile, iar celor mai putin profitabile li s-a schimbat tipul de contract sau se va renunta la acestea. Acest proces continua, compania fiind mereu atenta la atractivitatea si profitabilitatea spatiilor gestionate.

"Un spatiu este profitabil daca are un grad de ocupare cu campanii de peste 60%", spune Tudor Maxim.

Antreprenorul ia in calcul extinderea afacerii in alte tari, firma fiind in faza de cercetare a pietelor si de verificare a potentialilor parteneri. (Citeste aici mai multe despre firmele romanesti care se extind in afara tarii).

"Am dori sa pornim realizarea unei retele de Elevator Advertising, pentru ca acesta este segmentul care ne intereseaza cel mai mult", mai spune Tudor Maxim.

Catalina Murariu adauga faptul ca, pentru moment, compania se concentreaza pe core-business-ul din Romania si monitorizeaza evolutia pietelor de publicitate din occident, tarile vizate fiind cele care au avut, in mod traditional, o piata de publicitate dinamica.


Modalitatile de extindere
Pentru a se dezvolta pe teritoriul Romaniei, Elevate a ales sa ofere franciza, momentan insa, nu se mai intentioneaza dezvoltarea firmei in Romania. Taxa pentru master franciza intr-o alta tara este de 10.000 de euro, la care se adauga o investitie minima de 50.000 de euro, pentru echipamente.

"Tot ce le furnizam noi devine proprietatea lor (n.red. - francizatilor), cat si contractele pe care le au ei cu locatiile de indoor de acolo", explica Tudor Maxim.

Contractele de franciza sunt exclusive pe un oras. Perioada pe care se acorda franciza poate fi de trei - cinci ani, fiind preferate contractele pe cinci ani.

Francizatii sunt companiile cu experienta in publicitate din alte orase din tara, cu exceptia Bucurestiului.

Citeste continuarea articolului - pagina 2

 

DE RETINUT:
Elevate Media a fost infiintata acum cinci ani, pe baza unei investitii de 2.000 de euro.
In prezent, din grupul Elevate fac parte cinci firme: Elevate Media, Chic Media, Casa Casia, Good Afternoon si Dor de Bucovina.
De la infiintare pana in prezent, structura actionariatului s-a modificat de trei ori semnificativ, in urma a trei investitii, actionarul majoritar al Elevate fiind acum Tudor Maxim, cu 85% dintre actiuni.
In acest an, Elevate se concentreaza pe optimizarea spatiilor, integrarea companiilor achizitionate si analizeaza pietele occidentale pentru o posibila extindere.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii