Elevate Media si Sugar Media au renuntat la Indoor Partnership


Polul de vanzari pentru publicitarea indoor pe care l-au creat cele doua companii la inceputul acestui an nu mai exista de la inceputul lunii iulie.

Catalina Murariu, Marketing Manager la Elevate , spune pentru startups.ro ca fondatorii celor doua firme au decis de comun acord sa renunte la acest pol, pentru concentrarea pe business-ul principal (Citeste aici mai multe despre crearea Indoor Partnership). 

Constantin Caciur, directul Sugar Media, spune pentru startups.ro ca ideea acestui parteneriat era buna, insa aplicarea ei a dat batai de cap.

"Stiam lucrul acesta de la inceput (ianuarie - februarie 2010), dar am decis sa incercam. Pastrand proportiile, am incercat sa gasim sinergii pe care si alte agentii din cadrul aceluiasi grup fac eforturi sa le realizeze si nu este intotdeauna usor. La scara mai mica am intampinat aceleasi dificultati, in urma carora am acumulat o experienta importanta care speram sa ne fie de ajutor pentru posibile viitoare parteneriate", mai spune Constantin Caciur.

Astfel, cele doua companii nu au reusit sa functioneze precum o regie de vanzari, compusa din doua departamente de vanzari distincte (unul al Elevate si celalalt al Sugar Media), deoarece obiectivele de vanzari si costurile fiecarui departament au avut mereu prioritate in fata obiectivelor parteneriatului.

De asemenea, alta problema a fost de la inceput aceea de a aduce un plus prin Indoor Partnership fata de cele doua companii.

"Am avut in vedere inca de la inceput si acest scenariu (n.red. - ca acest parteneriat s-ar putea sa nu functioneze) si din acest motiv am conceput o formula de lucru care sa nu afecteze niciuna dintre companii intr-o astfel de situatie. Acesta a fost si motivul pentru care am inceput putin mai repede acest parteneriat. Privind in urma, poate ca ar fi fost mai bine sa asteptam sa realizam efectiv legaturile dintre firme si acele legaturi sa contureze Indoor Partnership-ul si nu invers, asa cum am facut - infiintarea companiei cu numele Indoor Partnership si incercarea ulterioara de a realize sinergii", detaliaza Constantin Caciur.

In prezent, fiecare companie isi onoreaza contractele in aceleasi conditii financiare stabilite prin Indoor Partnership, tot ce difera este compania pe care se factureaza.

"Rezultate imediate ale parteneriatului au fost una - doua comenzi suplimentare pentru fiecare dintre companii, in urma <share-ului> de brief-uri sau intalniri realizate de cele doua departamente si realizarea de volume mai mari printr-o singura companie", adauga Constantin Caciur.

Tudor Maxim, Managing Director si fondator al Elevate Media, spune ca cele doua companii au avut mult de invatat una de la cealalata si ca, pe termen lung, acest parteneriat ar fi putut genera mai multe venituri.

Directorul Sugar Media mentioneaza ca, in prezent, nu are in vedere realizarea altor parteneriate asemanatoare si ca acestea se pot face cand piata de publicitate indoor va fi una dezvoltata (firmele vor lua in discutie campaniile pe astfel de medii inca de la inceput sau cand isi fac bugetele de promovare), astfel ca se va putea face o evaluare a companiilor de pe aceasta piata.

"Fara obiective comune bugetate la comun este foarte greu sa existe premisele unui parteneriat. Pe viitor, daca ne veti mai auzi discutand de parteneriate, vom discuta fie de contracte pe termen lung pentru medii publicitare printr-o sigura regie de vanzari/ departament vanzari, fie de achizitii de actiuni intre companii (si aici ar fi bine sa participe mai multe companii)", mai spune Constantin Caciur.

Tudor Maxim adauga faptul ca nici Elevate nu intentioneaza sa realizeze alte parteneriate in acest moment si ca astfel de parteneriate ar functiona daca ar fi integrate toate operatiunile si nu doar cele de vanzari si de marketing. (Citeste aici mai multe despre activitatea Elevate)


Veniturile Sugar Media
Sugar Media reprezinta la vanzare spatii de publicitate in mall-uri, cinematografe, hipermarketuri (instore si galerii comerciale) si aeroporturi, precum si proiecte speciale outdoor (statii RATB interactive, care sunt dotate cu plasme touchscreen si aplicatii soft).

Pentru acest an, compania estimeaza vanzari intre 1 milion de euro si 1,4 milioane de euro. In cel mai rau caz, compania va obtine venituri comparabile cu cele de anul trecut, cand a avut o cifra de afaceri de 950.000 de euro, iar, daca se mentine ritmul de crestere din prima jumatate a anului, va ajunge la venituri cu aproape 40% mai mari fata de anul trecut.

In primul semestru din acest an, cifra de afaceri a companiei a urcat cu 35% - 40%, ajungand la 330.000 de euro.

"Nu putem compara veniturile din primul trimestru din acest an cu ceea ce a fost in aceeasi perioada anul trecut, cand scaderea pietei a fost abrupta. In primul trimestru din acest an s-a revenit la normal, s-a simtit dinamismul clientilor si in activitatea companiei. In trimestrul trei vom pastra ritmul de crestere din primele doua trimestre, dar din trimestrul patru vom vedea in ce masura vom fi afectati de schimbarile macroeconomice. Odata cu cresterea TVA-ului la 24%, firmele mari deja si-au ajustat bugetele de publicitate. Au reactionat precum la sfarsitul lui 2008, cand a inceput criza. In conditii de criza am oferit mai multa diveristate pe mediile noastre", precizeaza Constantin Caciur.

In 2008, cifra de afaceri a Sugra Media a fost de 1,2 milioane de euro, compania fiind infiintata acum trei ani.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii