Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

In 1998, cei doi parteneri au iesit din business, Armenean ramanand actionar unic. Dotarile companiei cuprindeau la acea vreme trei camioane de distributie si aproximativ 50 de angajati. Acesta a constituit noul inceput al companiei, alaturi de un nou nume, Betty Ice, si un nou concept.

Evolutia Betty Ice
Pentru ca unitatea de productie a devenit neincapatoare (ne-am dublat rezultatele de la an la an in 2000-2004), am investit in constructia unei fabrici noi, cu o capacitate de 120 tone de inghetata pe zi, unde producem inca din 2007”, spune Armenean.

El precizeaza ca targetul sau principal este distributia, urmarind astfel sa mearga cat mai aproape de consumatorul final. In prezent, “flota” Betty Ice este de aproximativ 160 de camioane. Alte departamente pe a caror dezvoltare se axeza omul de afaceri sunt productia si logistica. 

De asemenea, nu este neglijata componenta de marketing. Daca la inceput, “produsul s-a promovat de la sine”, in prezent, promovarea ocupa un loc important in strategia afacerii.

In 2008, cand am intrat pe segmentul de inghetata super-premium cu brandul Betty Blue, am investit 700.000 euro in promovare. Anul acesta ne axam mai mult pe productie si distributie, iar suma alocata promovarii este de 300.000 euro”, explica Armenean.

Inovatii si obstacole
Antreprenorul spune ca cea mai solicitanta a fost perioada in care a lucrat la constructia noii fabrici, care a durat peste doi ani si a inclus proiectarea, analizele, negocierile si coordonarea santierului. In acelasi timp, el trebuia sa acorde atentia cuvenita afacerii - productia in fabrica veche si distributia la nivel national.

Trebuia sa fiu mereu cu ochii in patru, pentru a nu scapa nimic din vedere - intr-o parte construiam, in cealalta parte trebuia sa produc si sa vand. Iarna 2006-2007, inainte de inaugurarea fabricii, am muncit pentru prima data mai mult in extrasezon decat pe perioada verii”, povesteste el.

Desi afacerea avea succes, Armenean nu s-a ferit de inovatii. In anul 2000, Betty Ice a lansat Cuore, un sortiment de inghetata cu lapte si bucati de cirese.

Era prima data cand aparea pe piata o inghetata de fructe, care sa si contina bucati de fructe in ea. Toata lumea imi spunea ca suntem nebuni, pentru ca atunci ciocolata era, conform statisticilor, sortimentul preferat de toti romanii”, povesteste Armenean.

Cu toatea acestea, el spune ca in mai putin de trei luni Cuore a depasit in vanzari sortimentele cu ciocolata.  In anii urmatori, compania a lansat, dupa acelasi model, inghetata cu capsuni, rom si stafide, fructe de padure sau tiramisu, care, potrivit antreprenorului, “au facut furori”.

Atuu-rile afacerii
Reteta de succes a companiei poate fi sintetizata in imbogatirea gamei de produse, bazata in special pe toate sugestiile si cerintele clientilor.

Anul acesta am lansat tortul festiv Betty Blue (segmentul super-premium), cu cele doua retete preferate de consumatorii romani - fructe de padure si ciocolata belgiana. In paralel, insa, am imbunatatit si inghetata Lido (segmentul premium), la care am venit cu un ambalaj nou, mai practic, si cu o reteta si mai cremoasa”, spune Armenean.

Pentru echipamentele necesare, omul de afaceri a lucrat cu WCB Ice Cream, “inventatorii conceptului de inghetata industriala - cu ei incep si se termina toate manualele de inghetata” si se declara mandru ca primeste si in prezent delegatii de specialisti din SUA, Canada, Finlanda, Danemarca, Japonia, pentru a vedea exemplul Betty Ice.

Planuri de viitor
Armenean spune pentru startups.ro ca nu intentioneaza extinderea pe alte segmente de piata si nu urmareste in mod necesar un prim loc in industrie.

Nu urmaresc neaparat ca firma sa fie prima din piata dupa cifra de afaceri, desi e adevarat ca ne-am apropiat foarte mult de vanzarile Nestle Ice Cream in ultimii ani. Pe mine ma intereseaza sa facem cea mai buna inghetata cu putinta, iar oamenii sa simta asta cand mananca de la Betty Ice. Vreau sa cladesc o afacere sanatoasa din toate punctele de vedere”, spune omul de afaceri.

In ceea ce priveste influenta crizei, antreprenorul vede si beneficii in acest moment economic nefavorabil.

Una din probleme este lipsa de bani din piata. Produsele se vand, dar banii unor comercianti pleaca in alte directii si asta obstructioneaza oarecum vanzarea, dar sunt si unele avantaje, de exemplu, legate de combustibili, echipamente si masini mai ieftine”, mentioneaza el.

In plus, Armenean considera ca o buna planificare pe termen lung, eficienta si prudenta ar trebui sa fie aplicate oricand si in orice business, cu atat mai mult intr-o perioada dificila.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Cifra de afaceri: 20 de milioane de euro in 2008
Investitii totale in Betty Ice: aproximativ 32 de milioane de euro
Capacitatea de productie a fabricii: 120 de tone.
Primii cinci producatori de  inghetata din Romania, potrivit datelor MEMRB sunt Nestle, Betty Ice, Top Gel, Kubo IceCream si Alpin ’57 Lux, acestia detinand in total peste 60% din piata (in 2007 si 2008).
Inghetata cea mai vanduta de pe piata (ca volum, conform MEMRB) este cea la cupa (29,3% in mai-septembrie 2008), urmata de cea la baton (19,5%), iar pe locul al treilea, la usoara egalitate sunt inghetata tip vafa (18,5%) si inghetata la cornet (18%).

Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.