O afacere inspirata de natura
Cosmetic Plant si-a inceput activitatea in 1991, intr-o camera de 40 de metri patrati, cu o investitie de circa 1.000 de dolari. Afacerea se baza pe experienta Ilenei Mester, de profesie farmacist, care lucrase 20 de ani in cadrul producatorului de cosmetice Farmec, in Cluj-Napoca. In timp, compania s-a dezvoltat ca un business de familie si a capatat notorietate nationala.
“Investitiile cu adevarat mari au fost facute in anul 1997, cheltuind peste 100.000 de dolari. Atunci s-au achizitionat mai multe utilaje din Italia si s-a reusit finalizarea constructiei unei noi cladiri, inceputa din 1995”, povesteste pentru startups.ro Susana Laszlo (foto), director executiv la Cosmetic Plant si una dintre cele doua fiice ale Ilenei Mester (afacerea este una de familie, iar dupa decesul de anul acesta al Ilenei Mester, compania este detinuta de sotul acesteia, Tiberiu Mester, si cele doua fiice, Susana Laszlo si Katalin - Erzsebet Racz, toti fiind implicati in activitatea organizatiei).
La inceput firma producatoare de cosmetice avea doi angajati si in prezent a ajuns la 25 de persoane in echipa. Iar zona de productie a crescut de la camera de 40 mp la o fabrica de aproximativ 1.700 mp, finalizata acum doi ani cu o investitie de 400.000 de euro.
“In principiu, dezvoltarea s-a facut prin resurse proprii, insa unde a fost necesar s-a apelat si la forme de creditare externa. De exemplu, pentru finalizarea cladirii noi, s-a luat un credit in proportie de 10% din valoarea totala a investitiei. De asemenea, la sfarsitul anului 2007, au fost castigate fonduri PHARE, care au sustinut efectuarea unor studii de piata si obtinerea unei consultante in vederea pregatirii personalului”, mai spune Susana Laszlo.
Prin programul PHARE 2005 CES “Asistenta acordata IMM-urilor in scopul achizitiionarii de servicii de consultanta in afaceri”, compania a primit un grant de 12.630 de euro. Banii au reprezentat 49% din proiectul “Cresterea competitivitatii firmei clujene Cosmetic Plant”.
Produsele
“Publicul nostru tinta este femeia din mediul urban, cu studii medii sau superioare, preocupata de starea frumusetii sale si interesata de remedii cat mai naturale pentru problemele pe care le intampina”, detaliaza Susana Laszlo.
Produsele sunt pozitionate pe segmentul economic si pe cel mediu, preturile variind la raft intre aproximativ patru lei si 16 lei.
Cosmetic Plant are o gama de aproximativ 70 de produse, impartite in 13 game grupate in functie de ingredientul bio-activ principal (Q10 si ceai verde, catina, galbenele etc) sau de utilizarea produsului (protectie solara, ingrijirea parului etc).
Materia prima si ambalajele provin din Italia, Germania, Franta, Grecia, Ungaria si Romania.
“Cele mai multe extracte folosite in produsele Cosmetic Plant se produc in cadrul companiei, plantele provenind din Romania”, adauga Susana Laszlo.
Fabrica poate sa realizeze 130.000 de produse pe luna, dar functioneaza la 75% din capacitate.
Anul acesta, compania a lansat o noua gama de produse (anticelulitice pe baza de cafea verde), doua noi produse in cadrul unor game existente si a relansat gama de produse pe baza de galbenele. In plus, a si schimbat unele ambalaje.
“Pentru finalul acestui an, munca cea mai importanta va fi pregatirea gamelor noi pentru anul urmator”, spune Susana Laszlo.
In 2009, firma ar urma sa lanseze o noua gama cu sase produse. In prezent, gama produselor pe baza de galbenele si catina reprezinta cel mai mult din volumul vanzarilor si aduce si cele mai mari venituri.
Produsele Cosmetic Plant sunt in general distribuite in farmacii si magazinele naturiste, dar relansarea site-ului, in mai anul trecut, a adus mai multe cereri de export.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Cosmetic Plant este prezenta pe piata de produse cosmetice de 18 ani.
Afacerea este una de familie, fiind infiintata de Ileana Mester, iar in prezent actionarii sunt sotul acesteia (Tiberiu Mester) si fiicele (Susana Laszlo si Katalin - Erzsebet Racz).
Fabrica are o suprafata de aproximativ 1.700 de metri patrati, constructia fiind finalizata in 2007.
Cifra de afaceri a fost, anul trecut, de aproape 1,22 milioane de euro, iar pentru acest an se estimeaza o cresterea cu 5% a acesteia.
Cosmetic Plant are o gama de aproximativ 70 de produse, impartite in 13 game grupate in functie de ingredientul bio-activ principal (Q10 si ceai verde, catina, galbenele etc) sau de utilizarea produsului (protectie solara, ingrijirea parului etc).
Produsele sunt pozitionate pe segmentul economic si pe cel mediu, preturile acestora variind la raft intre aproximativ patru lei si 16 lei.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.