Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Exporturile au reprezentat o parte foarte mica din volumul total al vanzarilor de pana acum. In ultimul an, am inceput sa testam diverse piete. Astfel, am inceput exporturi in Orientul Mijlociu si in Europa Centrala. Procentele sunt inca mici, pentru ca suntem in faza de testare a pietelor, dar semnele sunt incurajatoare si s-ar putea ca de anul viitor sa vorbim de o cu totul alta cota din cifra de afaceri totala”, completeaza Susana Laszlo.

Rezultatele financiare
Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost de aproape 1,22 milioane de euro, iar pentru acest an se estimeaza o crestere cu 5%. In primele sapte luni din 2009, cifra de afaceri a firmei a fost de aproximativ 3,27 de milioane de lei.

In primul semestru al acestui an s-a inregistrat o crestere in lei de 7,1% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului trecut. Este o crestere care ne multumeste, avand in vedere ca la inceputul anului Cosmetic Plant si-a propus o crestere mai timida, de 5%”, precizeaza Susana Laszlo.

Cresterea cifrei de afaceri s-a datorat mentinerii preturilor la produse si cresterii in volum a vanzarilor.

Din fericire, nu ne putem plange ca avem probleme semnificative - dupa cum se vede atat din cresterea cifrei de afaceri, cat si a lansarii de produse noi, criza economica nu ne-a afectat puternic. Cea mai mare problema care a aparut in aceasta perioada este blocajul financiar al unor clienti, ceea ce face incasarea mai greoaie. O problema reala in momentul de fata este iminenta blocajului financiar in fata careia se afla parte din clientii nostri, care au devenit firme falimentare. Un impediment minor in dezvoltarea afacerii pe viitor ar putea fi impozitul pe profitul reinvestit”, explica Susana Laszlo.

Reprezentanta companiei spune ca afacerea a fost avantajata si de faptul ca piata de cosmetice s-a mentinut destul de bine anul acesta, in ciuda crizei economice.

Romancele tin la aspectul lor fizic si cochetaria aceasta le determina sa cumpere in continuare cosmetice. Le place sa se ingrijeasca si chiar daca au micsorat bugetul alocat cumparaturilor, au achizitionat in continuare produse de ingrijire si infrumusetare, schimband eventual produsele dupa criteriul unui raport calitate / pret mai avantajos. Concurenta s-a mentinut ca si in anii precedenti, fiecare producator incercand sa surprinda fie printr-un redesign, fie prin lansarea de produse noi. In plus, au avut loc mult mai multe promotii pentru cumparatorii finali: multipack-uri, discount-uri, cadouri instant”, detaliaza Susana Laszlo.

Promovarea
Susana Laszlo spune ca promovarea produselor se face la raft, deoarece bugetele de publicitate ar trebui sa fie mari si foarte mari, pentru ca o campanie sa aiba succes. De exemplu, anul trecut Cosmetic Plant a cheltuit aproximativ 160.000 de lei pentru activitati de promovare.

Vanzarea produselor este sustinuta la raft prin prezenta brosurilor, shelf-talker-elor, cataloagelor, afiselor, si, mai nou, a display-urilor”, mai spune Susana Laszlo.

Pana acum, mijloacele principale de promovare au fost oferirea cate unui cadou instant (anumite creme erau vandute impreuna cu un creion dermatograf cadou) si de mostre dintr-un alt produs pe langa cel vandut (unele sampoane se vindeau impreuna cu flacoane de 60 de ml de balsam pentru par). S-au facut si multipack-uri si seturi cadou pentru perioada sarbatorilor si s-au organizat diverse concursuri la achizitionarea unor produse.

Alte modalitati de promovare au fost cateva reclame in revistele pentru femei si in revistele business-to-business, advertoriale, prezentari de produs in publicatii si organizarea de concursuri in parteneriat cu publicatiile locale.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Cosmetic Plant este prezenta pe piata de produse cosmetice de 18 ani.
Afacerea este una de familie, fiind infiintata de Ileana Mester, iar in prezent actionarii sunt sotul acesteia (Tiberiu Mester) si fiicele (Susana Laszlo si Katalin - Erzsebet Racz).
Fabrica are o suprafata de aproximativ 1.700 de metri patrati, constructia fiind finalizata in 2007.
Cifra de afaceri a fost, anul trecut, de aproape 1,22 milioane de euro, iar pentru acest an se estimeaza o cresterea cu 5% a acesteia.
Cosmetic Plant are o gama de aproximativ 70 de produse, impartite in 13 game grupate in functie de ingredientul bio-activ principal (Q10 si ceai verde, catina, galbenele etc) sau de utilizarea produsului (protectie solara, ingrijirea parului etc).
Produsele sunt pozitionate pe segmentul economic si pe cel mediu, preturile acestora variind la raft intre aproximativ patru lei si 16 lei.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.