Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
De un an si ceva, Galador colaboreaza cu doctorul homeopat Sorina Soescu din Constanta, pentru care produce special cateva tipuri de sapunuri destinate anumitor afectiuni dermatologice.
Preturile sapunurilor sunt in jurul a trei euro, dar variaza in functie de locul de unde sunt cumparate. Cele mai multe dintre produsele Galador ajung in magazinele din tara printr-un distribuitor din Bucuresti caruia Ladislau Gagyi i le trimite prin curier.
Alta modalitate de vanzare este prin intermediul propriului site, prin distributia directa in cateva magazine din Cluj-Napoca, Timisoara si Bucuresti si prin intermediul unor magazine online.
“A fost destul de greu la inceput, pentru ca niciunul dintre distribuitori nu vroia sa accepte sapunurile mele. Era o marfa necunoscuta, destul de scumpa si nu indrazneau. Cel cu care colaborez a pornit cu 20 de bucati, acum mi-ar mai cere mii, dar nu am cum sa ii dau”, mai spune Ladislau Gagyi.
Unele produse au fost vandute in Belgia, Germania si Statele Unite ale Americii, fiind comandate de romanii stabiliti acolo.
Modalitatile de promovare folosite sunt “de la om la om” si, de la inceputul acestui an, Google AdWords.
“Poate ca in momentul de fata nici nu as avea nevoie de mai mult, pentru ca degeaba fac mare valva si nu pot oferi produsele. Cererea a crescut, insa, brusc anul acesta. Cred ca si datorita anunturilor de pe Google”, adauga Ladislau Gagyi.
La mijlocul acestui ani, Galador a investit intr-un rebranding de ambalaj, realizat de Seed Consultants. Ladislau Gagyi spune ca Lush este consurentul direct al sau, pentru ca alte firme din domeniu au renuntat la produsctie sau importuri.
Dezvoltarea Galador
Cifra de afaceri a Galador a urcat in ultimi trei ani cu cate 30% - 40%. Acum doi ani, afacerile Galador au crescut cu 38%, ajungand la 17.500 de euro. Anul trecut, cifra de afaceri a urcat cu 34% fata de anul anterior, pana la 23.500 de euro. Pentru acest an este estimata o crestere cu aproape 30% a afacerilor, pana la circa 30.000 de euro. In primele sase luni din 2009, vanzarile au fost de 15.000 de euro.
“Nu castig foarte mult, dar afacerea nu poate sa creasca la infinit pentru ca nu se face industrial. Nici tehnologia, nici retetele nu permit asta. Daca vrei sa cresti, trebuie sa faci mai multe bancuri de lucru care sa produca tot cantitati mici. Afacerea trebuie sa ramana la nivelul acesta mic altfel ajungi sa iti bati joc de calitate, daca incerci sa castitgi tot mai mult in cantitate”, subliniaza Ladislau.
In acest an, antreprenorul vrea sa actualizeze si sa imbunatateasca site-ul si sa mareasca productia, urmand sa extinda spatiul si sa angajeze inca doi oameni.
Alte posibilitati de dezvoltare ar fi extinderea afacerii in franciza sau intrarea pe segmentul cremelor (dar nu poate face asta din cauza investitiilor necesare in spatiu, autorizatii, aprobari etc pentru care nu are bani in prezent).
“Am crezut ca in cinci ani ma voi plictisi, dar nici pomeneala. Imi tot vin idei noi. Ar trebui sa mai angajez oameni, pentru ca pur si simplu nu fac fata comenzilor si intre timp am sute de retete si ar trebui sa mai extind si gama. As putea sa ma apuc de creme naturale, de detergenti pentru vase si rufe, dar pur si simplu nu pot deocamdata. Ramane pentru perspectiva mai mult sau mai putin indepartata”, adauga Ladislau Gagyi.
Pentru ca nu a gasit pe nimeni care sa continue traditia, antreprenorul vrea sa scrie o carte si este dispus sa predea lectii. Un astfel de curs ar costa in jur de 2.000 de euro pentru o perioada de zece zile, pret similar cu cel al cursurilor de profil din afara tarii.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Galador este o marca de sapunuri naturale lansata de Ladislau Gagyi in urma cu sase ani.
Producerea sapunurilor se face manual, astfel ca nu se pot realiza cantitati mari si preturile sunt mai ridicate decat pentru sapunurile obisnuite.
Sase ani este perioada in care Ladislau Gagyi a facut experiente pana a obtinut primele sapunuri care puteau fi vandute.
Galador are in portofoliu 15 sapunuri si un sampon solid pe care le distribuie in magazine din tara.
Productia s-a dublat in 2009, ajungand de la o mie de bucati la inceputul anului, la doua mii de bucati in august.
Cifra de afaceri creste cu 30% - 40%, anual, pentru acest an fiind estimata la 30.000 de euro.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 14 Septembrie 2009 la ora 03.00