Cum poate o casa de productie sa fie cheia succesului businessului tau
de Sorin Popescu, Managing Director Sud-Est Production
Sa stii sa comunici in plina criza economica este un test pentru orice mare companie, dar istoria a dovedit ca cine stie sa o faca are clar asigurat succesul si un drum lung in business.
De-a lungul timpului, multi antreprenori au reusit cu un plan bun de business, pus in valoare de o comunicare nisata si inteligenta, sa rupa barierele neconventionalului si sa se impuna in mintea consumatorului final.
Ar trebui sa fiu un bun profesor si va indrum pe “cararile” publicitatii…insa eu cred ca dincolo de teoretizare sau de sfaturi experte nu exista nici un detinator al adevarului absolut. In ceea ce priveste o campanie publicitara sunt atat de multe lucruri de spus incat nu ne-ar ajunge nici paginile unui manual pentru a cuprinde toate aspectele esentiale.
Daca ai sau reprezinti o companie mica sau medie inseamna de cele mai multe ori ca nu iti permiti sa iti angajezi “full time” un specialist in comunicare sau marketing, insa chiar daca nu ai un departament specializat, cu siguranta ca ai apelat deja la macar una din formele de promovare care iti stau la indemana (fluturasi, bannere, panou etc.).
Less is more
Este bine sa stii ca mai ales in perioada aceasta de incertitudine politica, dar mai ales economica, ai nevoie cu atat mai mult de promovare. Daca in perioadele de crestere economica iti promovezi produsele pentru a creste cat mai mult compania, acum, in perioada de criza, ai nevoie de promovare pentru a putea supravietui, dar si pentru a-ti consolida pozitionarea. Cred ca este esential pentru orice tip de business sa ai macar un set de fotografii profesionale la care sa nu te zgarcesti cu “asezonarea” lor, astfel incat sa iti prezinti serviciile sau produsele intr-un mod cat mai atractiv.
De asemenea, in zilele noastre trebuie sa ai un site cat mai usor de accesat de catre utilizatorul final, cat si un film de promovare. Filmul este necesar pentru a putea descrie vizual ceea ce ii oferi cumparatorului. Poza il atrage, insa functionalitatea sau partea practica a produsului este greu de descris doar printr-o simpla poza.
Pentru a face acesti mici primi pasi in domeniul promovarii, cel mai simplu este sa apelezi la o agentie de publicitate, insa daca ai un buget limitat si nu iti permiti sa faci asta, poti apela direct la o casa de productie. Aici, chiar daca nu gasesti toate resursele unui departament de creatie, cu siguranta poti sa iti satisfaci cel putin necesitatile primare: poti sa faci un film de prezentare, poze profesionale sau chiar poti realiza spoturi radio si tv. De cele mai multe ori, agentiile de publicitate combina toate ingredientele unei campanii publicitare pentru a-i oferi clientului pe tava o strategie ce incape intr-un power point. Daca apelezi direct la o casa de productie, poti beneficia intr-un timp mult mai scurt de un spot, un film sau un set de poze profesionale ce iti pot prezenta businessul tau intr-un mod cat mai atractiv.
Nu te lasa influentat de mituri!
De cele mai multe ori, antreprenorii se sperie ca o casa de productie nu ar putea sa le ofere aceeasi calitate de care beneficiaza la o agentie de publicitate. Realitatea este insa cu totul alta. O casa de productie este mult mai potrivita pentru nevoile voastre si poate realiza o campanie targetata pe radio si print, de exemplu, la preturi mult mai mici si la o calitate la fel de buna. Si asta, cu atat mai mult cu cat voi aveti ideea campaniei si stiti exact ce va doriti de la ea. Astfel, cu un buget mai mic si un timp redus, beneficiati de o campanie ca la carte.
Sorin Popescu este Managing Director la Sud-Est Production si scrie pentru startups.ro articole in care impartaseste din experienta lui de business.
Publicat pe 9 Iunie 2013 la ora 00.14
Citeste aici alte articole din rubrica de strategie.