3.000 de magazine online in Romania, in 2011
Numarul magazinelor online din tara noastra se va dubla in fiecare an, in urmatorii trei ani, conform unui studiu realizat de Link 2 eCommerce.
Datele au la baza un studiu comandat de ANC pentru evaluarea pietei de comert electronic din Romania si realizat de Link 2 eCommerce in perioada septembrie - octombrie 2008.
In momentul de fata, aproape 5% din totalul site-urilor care functioneaza in Romania sunt destinate activitatilor de comert electronic.
"Putem estima ca piata de comert electronic inregistreaza in acest moment o valoare de 250 de milioane de euro, iar reprezentantii magazinelor online, citati in acest studiu, apreciaza ca in urmatorii doi ani volumul vanzarilor online va atinge valoarea de un miliard de euro, fara a lua in calcul si serviciile, adica turismul sau plata facturilor”, spune Liviu Nistoran, presedintele ANC.
Conform studiului citat, in prezent, in Romania, exista aproximativ 900 de magazine online active, cele mai multe oferind la vanzare produse din sfera tehnologiei si comunicatiilor.
Jocurile pentru calculator, jucariile, florile, ceasurile si biletele la diverse spectacole se comercializeaza in 30% din magazinele online din Romania. Cartea si informatia se vand in doar 10% din totalul magazinelor si acelasi procent din totalul magazinelor se ocupa de vestimentatie si moda.
Magazinele online lansate anul trecut comercializeaza in special laptop-uri, produse de papetarie, retelistica, software, jucarii, auto, incaltaminte, audio, video sau muzica. Anul acesta a crescut numarul magazinelor care vand computere, telefoane, filme, arta, produse industriale, auto si imbracaminte. Conform studiului, in 2008 – 2009 cele mai multe produse din magazinele online vor fi din domeniul tehnologiei informatiei.
Studiul arata ca 72% dintre cei care au cumparat online in ultimele 12 luni au revenit pentru a achizitiona noi produse, ceea ce inseamna ca au fost multumiti si au devenit clienti fideli ai respectivelor magazine. Un procent de 21% dintre respondenti au declarat ca au avut probleme cu magazinele online.
Majoritatea respondentilor au cumparat online produse IT&C. Un procent de 26% dintre acestia declara ca au cheltuit peste 2.000 de lei in magazinele online romanesti de IT&C pe parcursul ultimului an. Media veniturilor celor care au declarat ca nu fac cumparaturi online este 1.072 lei/luna, in timp ce media venturilor lunare ale cumparatorilor online este de 1.945 lei.
Studiul a costat aproximativ 6.000 de euro si a avut 6.095 de respondenti din randul utilizatorilor online si 51 din randul magazinelor online.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.