Adrian Mironescu si-a stabilizat afacerea pe care o are in domeniul designului si branding-ului, prin clienti romani
Designerul si consultantul de brand spune ca firma sa (Wiron, fosta Idegrafo) va avea in continuare predominant clienti din Romania, vazand foarte multe oportunitati in tara.
"Toti clientii mei sunt acum din Romania si lucrez in special pe baza de recomandari. Aici chiar avem ce face, iar implicarea noastra se cunoaste din plin, ceea ce aduce mari satisfactii", spune pentru startups.ro Adrian Mironescu.
Din octombrie acest an, Adrian si-a rebranduit firma Wiron, pentru ca reprezinta mai mult ceea ce face.
"Idegrafo vine de la identitate grafica, ori eu de ani de zile fac mai mult decat identitate. De aici Wiron, nume ce in mod subtil, cu un twist, imi reprezinta numele", explica Adrian.
El nu are angajati, ci doar un colaborator constant, la care se mai adauga si altii, in functie de specificul proiectului, avand inclusiv stagiari care vor sa invete.
"Acum am o stagiara, studenta la design in Danemarca. Eu mi-as fi dorit aceasta oportunitate la inceputuri. Asa am invatat cam totul de unul singur. Chiar daca, in general, am continuat sa lucrez independent, de multe ori, in functie de proiect, mi-am creat echipe cu freelanceri. Ai sansa acum, prin freelancing, sa poti lucra cu oameni foarte buni, potriviti pentru un anumit proiect. Sunt oricand in cautare de oameni pasionati, inclusiv pe partea de web design", precizeaza Adrian Mironescu.
Printre clientii lui Adrian Mironescu se numara ApaVital Iasi, Microsoft Romania, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", CCT Consultants, Ecolab Romania, Arhipelago si Metromind.
"Fiecare proiect a fost o sansa sa invat cate ceva nou despre branding, de la naming la typography, de la strategie la interface adesign. Am simtit ca cel mai bine invat din practica si pe proiecte reale", completeaza Adrian Mironescu.
Cum si-a inceput activitatea
El a inceput sa lucreze din 2001, cand era in primul an de facultate (2001 - 2005, Facultatea de Informatica de la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi). Intre timp a mai facut si un master in Administrarea Afacerilor, la aceeasi universitate.
La inceput, el a lucrat la evenimentele din facultate, apoi la cele din universitatea la care studia, cu care a continuat colaborarea mai multi ani.
"In anul trei, am prezentat conducerii Universitatii un proiect de creare a unui departament de imagine, asa cum am vazut ca se practica in universitatile celebre, departament ce chiar a fost creat in urmatorul an, parte si datorita suflului adus de mine in zona de branding academic. Am simtit ca aduc o schimbare, ceea ce m-a incurajat. Am realizat atunci sansa pe care o avem in Romania. Chiar putem aduce o schimbare, de multe ori putem fi pionieri. In occident lucrurile sunt mult mai asezate, mai evoluate", precizeaza Adrian Mironescu.
De ce branding
De la inceput el a fost atras de design si foarte repede si-a dat seama ca si-a gasit vocatia in branding, deoarece este un domeniu polivalent.
"Imi place foarte mult sa creez concepte, de la nume la logo, si intregul univers al unui brand. Prin urmare, am continuat de atunci sa-mi dezvolt pasiunea si, pas cu pas, mi-am transformat-o in meserie. M-am uitat mereu cu multa curiozitate si interes la tot ce ma inconjoara si mi-am pus intrebari - de ce asa, se poate si mai bine? Imi place sa rezolv probleme, iar designul e o unealta prin care poti face lucrurile mai bune, mai clare, mai interesante. Fiecare isi doreste o lume mai buna in jurul sau si e bine sa actionezi. E bine sa pornesti de la cercul apropiat si sa il tot largesti", detaliaza Adrian Mironescu.
Consultantului de brand ii place sa lucreze cu perceptii, sa gaseasca esenta companiilor, a organizatiilor si sa le ajute sa se defineasca.
"Iti trebuie viziune de ansamblu si imaginatie, iar cele doua sunt ca niste muschi pe care mi-a placut sa-i valorific. Din primii ani de facultate am simtit ca asta e calea prin care ma pot dezvolta cel mai frumos si mi-am trasformat, pas cu pas, pasiunea in meserie", explica Adrian.
El a putut astfel intelege si lucra in domenii foarte diverse, de la educatie la IT, medicina si industrie, si a avut sansa sa invete foarte multe despre design, marketing, psihologie, sociologie, interface design.
"Desigur, mi-a oferit sansa sa cunosc clienti si parteneri exceptionali. Toate acestea iti ofera o viziune de ansamblu, esentiala in ceea ce fac", mai spune Adrian Mironescu.
Cum s-a dezvoltat
Din anul doi de facultate, el a inceptut sa lucreze cu firmele. Primul proiect privat realizat de Adrian a fost mascota unui radio din Iasi. Apoi, el a creat identitatea cursurilor de franceza de la Centrul Cultural Francez din Iasi si a evenimentului Fotomaraton (Iasi).
"La inceput a fost un pas privit destul de circumspect de catre familie. Eu am facut si Liceul de Informatica, dupa care am continuat si facultatea cu acelasi profil. A fost interesant si continui foarte mult sa colaborez cu zona de IT, inclusiv cu Microsoft Romania. Asadar mi-a folosit foarte mult. Cu toate acestea, la inceput, ce faceam era privit ca o joaca si eram asteptat sa intru si eu in armata de programatori, ca mare parte dintre colegii mei care erau vazuti ca etalon. Abia dupa ce am inceput sa am clienti din ce in ce mai importanti si sa vina premii internationale s-a inteles ca ce fac o treaba foarte serioasa si la cel mai inalt nivel", poveste Adrian.
In primul an dupa terminarea facultatii, el a fost angajat la INW, o firma de dezvoltare web fondata de un roman stabilit de foarte mult timp in Anglia, unde s-a ocupat in special de interface design pentru proiecte si branding.
Dorind sa aiba mai mult timp pentru branding si aparand mai multe oportunitati, si-am infiintat propria firma, Idegrafo (actuala Wiron), in decembrie 2005, pe care a inceput sa lucreze la inceputul anului urmator.
Primul proiect al Idegrafo a fost noul site al Universitatii "Alexandru Ioan Cuza", al carui concept a fost inclus in lucrarea de licenta.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Acest material face parte din seria "Back2School or Back2Business?", un proiect editorial startups.ro dedicat studentilor antreprenori.
Erata: Dupa publicarea articolului, au fost retrase informatiile financiare si s-a accentuat faptul ca afacerea se bazeaza pe clienti romani.