Antreprenorii trebuie sa analizeze bine piata pe care doresc sa investeasca
Recomandarea a fost facuta de Mirela Serban, Managing Partner la compania de consultanta R&M Audit, si se refera in special la antreprenorii care dispun de bugete mici.
Mirela Serban spune ca antreprenorii nu trebuie sa piarda din vedere faptul ca pentru a reusi trebuie sa existe pasiune fata de ceea ce vor sa faca, iar, daca pasiunea este insotita de aptitudini in acel domeniu, atunci exista reale sanse de reusita.
"De asemenea, trebuie analizate nevoile noului business, astfel incat sa nu se arunce in costuri inutile, sa priveasca lipsa variantelor/resurselor ca o posibilitate de dezvoltare a creativitatii si de gasire a solutiilor, fapt care le va fi, ulterior, de mare ajutor", mai soune pentru startups.ro Mirela Serban.
(Citeste aici mai multe despre ce afaceri pot sa incepi cu cel mult 10.000 de euro.)
Iulia Antonescu, consultant la compania de consultanta Visionwise Consulting, le recomanda antreprenorilor care dispun de cel mult 10.000 de euro sa analizeze in detaliu orice aspect al afacerii.
"In primul rand trebuie sa isi bugeteze fiecare banut si orice activitate, oricat de mica ar fi ea - si aici ma gandesc, de exemplu, sa nu uite de pretul autorizatiilor de orice fel si tip sau costul cu serviciile contabile. Acesti oameni sunt obligati sa fie foarte atenti la cash flow, pentru ca la acest nivel orice cheltuiala conteaza. In acest sens, o discutie cu niste prieteni/cunoscuti care au propria lor afacere poate fi foarte utila. Principala diferenta intre afacerile mici si cele mari se gaseste exact in micromanagement, care poate fi vital mai ales in primele luni ale afacerii", adauga Iulia Antonescu.
De exemplu, Alexandru Alecu, fondatorul videt.ro, considera ca este foarte important ca antreprenorul sa inteleaga ce doreste clientul, sa ofere servicii de calitate si sa tine mereu costurile sub control.
"Incerc sa fac cat mai multe lucruri de unul singur pentru a intelege cat mai multe despre clientii mei si a dezvolta business-ul in asa fel incat sa raspunda cat mai bine nevoilor acestora si a mentine investitiile la un nivel cat mai scazut posibil", adauga Alexandru Alecu.
Care sunt problemele
Eusebiu Burcas, fondatorul programului de educatie financiara Burcash, spune ca principalele probleme in cazul afacerilor aflate la inceput sunt lipsa unui plan de afaceri, in care sa se mentioneze obiectivele, cum vor fi atinse si pasii urmati, precum si estimarea fluxului de numerar.
"Principala problema este cea de temporalitate, nu neaparat sumele vehiculate, pentru ca 10.000 de euro se pot cheltui si intr-o zi si intr-un an. Cel mai optimist scenariu ar trebui sa porneasca cu incasari la trei - sase luni de la momentul lansarii business-ului. Perioada aceasta ar fi necesara promovarii, de a scoate afacerea in piata, de a contacta potentiali clienti, de a extinde notorietatea. In varianta pesimista, ar fi incasari la opt - zece luni de la infiintare, desi, cand un business nu genereaza cash timp de opt - zece luni, trebuie sa-ti pui serioase semne de intrebare vis-a-vis de viabilitatea lui si de strategia adoptata", explica pentru startups.ro Eusebiu Burcas.
Mirela Serban mai spune ca antreprenorii trebuie sa fie atenti la contractele pe care le incheie, la termenele de incasare, negocierea unor avansuri fiind surse pretioase pentru orice companie, dar mai ales pentru un start-up.
"Atentie la echipa si la oamenii cu care se inconjoara, precum si la calitatea serviciilor. Unul dintre cele mai importante lucruri este sa ceara sfatul specialistilor, intrucat cel mai adesea acestia pot face diferenta intre profit si pierdere; mai ales la inceput, atat in ceea ce priveste domeniul legal, dar si referitor la fiscalitate, intreprinzatorii trebuie sa beneficieze de consultanta avizata, care isi merita banii <cu varf si indesat>", subliniaza Mirela Serban.
Francizele
Adrian Gheorghe, Managing Director la compania de consultanta in domeniul francizelor ThinkBig International, spune ca franciza este ea insasi o strategie de dezvoltare a unei afaceri, care ii ofera francizatului oportunitatea de a deschide si conduce o afacere a unui brand recunoscut.
"Strategia de dezvoltare si de implementare a unei francize se aliniaza la cea a francizorului. Tocmai de aceea este necesar, chiar vital, pentru antreprenorul dispus sa investeasca intr-o franciza de a nu se lasa inselat de viitorul francizor cu care intentioneaza sa demareze businessul. In ceea ce priveste promovarea, antreprenorul poate adopta aceeasi strategie de promovare a francizei, testata si confirmata pe piata mama sau pe piete emergente, fie sa o modifice in functie de fiecare piata locala", subliniaza Adrian Gheorghe.
Managing Directorul ThinkBig adauga ca un lucru primordial pe care francizatul trebuie sa il faca este sa se transpuna in pielea consumatorului-client in aceasta perioada de criza economica si finanaciara si sa incerce sa raspunda nevoilor acestuia si sa ii satisfaca dorintele.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.