In ultimii trei ani, cei implicati in afaceri au devenit mai eficienti
Afirmatia ii apartine lui Razvan Iorgu, directorul general al companiei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis Romania, care adauga ca oamenii de afaceri sunt acum mai preocupati de productivitate si mult mai atenti la climatul economic gobal decat inainte.
George Butunoiu, directorul companiei de executive search cu acelasi nume (George Butunoiu Consulting Ltd.), spune ca, in timpurile mai dificile oamenii fac eforturi mai mari sa-si stapaneasca orgoliile, astfel ca, in ultimii trei ani, discursurile celor din business sunt mai rezonabile si mai obiective, acestia fiind mai atenti la ceea ce zic si fac, precum si la consecintele faptelor lor. (Citeste aici mai multe despre cum influenteaza orgoliul afacerile.)
Andrei Cionca, Managing Partner la Casa de Insolventa Transilvania (CITR), completeaza ca in criza ultimilor ani s-a demonstrat ca mediul de afaceri are nevoie in primul rand de antreprenori si manageri realisti, cu o privire de ansamblu si care sa ia inclusiv decizii pe termen scurt, care poate vin in contradictoriu cu orgoliul puternic.
"Recunoasterea la timp a problemelor, infruntarea si rezolvarea lor, fara a lasa orgoliul nemasurat sa stea in cale, ar fi putut duce la salvarea multor afaceri care acum sunt intr-o situatie dificila. Criza a fost o lectie pentru toti oamenii implicati in afaceri, care au devenit mult mai realisti in aprecierea propriei valori si a companiilor pe care le reprezinta", mai spune pentru startups.ro Andrei Cionca. (Citeste aici mai multe despre cat de mult poate afecta orgoliul afacerile.)
Iuliana Stan, Director General la Human Synergistics Romania, mentioneaza ca in ultimii ani a intalnit foarte multi oameni echilibrati si cumpatati, iar a fi echilibat nu este ceva soft, dragalas, ci cea mai grea forma de "a fi".
"Un om echilibrat nu este un om orgolios. El stie cine e, ce poate si cum poate lucra impreuna cu ceilalti, dar, ca sa ajunga aici, cu siguranta, a trecut prin tot soiul de provocari, de la a avea dreptate la a demonstra ca este in stare de orice este nevoie sa faca, doar ca, in timp, a realizat ce e cu adevarat relevant: sa iti fie bine cu tine si cu treaba pe care o ai de facut. Este un exercitiu greu, dar cine reuseste sa il faca stie cat de implinitor este, pentru ca, pana la urma, succesul nu este ceva ce se masoara in cifre, ci in felul in care te simti obtinand acele rezultate", spune pentru startups.ro Iuliana Stan.
Madalin Niculeasa, Partener in departamentul de litigii al casei de avocatura Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP), spune ca educatia alternativa, cea dobandita din alte medii decat scoala institutionalizata, a atenuat mult exacerbarile de orgolii.
"Long Life Learning, adica acea educatie dobandita prin viata de zi cu zi determina echilibrul uman. Pozitionarea continua in contexte care releva adevarata valoare a lucrurilor, contribuie la ajustarea orgoliilor", subliniaza pentru startups.ro Madalin Niculeasa.
Constantin Turmac, Managing Partner al Compass Consulting, spune ca nu mai vede atat de multe comportamente orgolioase in ultimii trei ani, dar, din pacate, in tacerea care creste, nu vede nici semne de insanatosire, oamenii discutand doar in grup despre niste invataminte din esecurile sau excesele de orgoliu si alte probleme de business, din anii anteriori.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.