Sigmanet.ro estimeaza afaceri de 3 milioane de euro pentru 2010


Cresterea este in jur de 50% fata de anul trecut. La inceputul acestui an, compania estima o cifra de afaceri dubla, de sase milioane de euro, care nu va fi atinsa din cauza problemelor din economie.

"In prima jumatate a anului am vandut de aproximativ 1,4 milioane euro si daca evolutia vanzarilor de anul acesta isi pastreaza tendinta din 2009 este posibil sa trecem pragul de 3 milioane. Sunt rezervat in aceasta privinta, deoarece efortul financiar pe familie privind intretinerea din aceasta iarna isi va pune amprenta pe tot ce inseamna cheltuieli in afara cosului de alimente. Pana la sfarsitul anului 2011 ne vom concentra pe obtinerea de profit zero, totul va fi reinvestit", spune pentru startups.ro Bogdan Socol, Managing Director la SigmaNET.ro.

In acest an, firma intentiona sa investeasca 100.000 de euro, insa a fost modificat dupa mai acest an, in momentul in care guvernantii au inceput sa faca tot mai multe declaratii privind  recesiunea economica din Romania. Suma ar fi fost investita atat in online, cat si in magazinul traditional.

"Compania actioneaza ca un tot unitar, nu avem diferente intre online si offline si de aceea investitiile le vad global pe companie. Alocarea banilor se face catre ceea ce trebuie sa performeze pe termen scurt. Daca as putea atrage un capital suplimentar de 100.000 euro, Sigmanet sigur atinge o cifra de afaceri de 10 milioane euro, iar cu 300.000 euro in jur de 20 milioane in 20-24 luni. La o rata a profitului operational de 2-2,5% rezulta un ROI (return-of-investment) de aproximativ doi ani pentru suma investita la care se poate adauga un exit cel putin dublu ca valoare. Cu un investitor de talia domnului Dinu Patriciu alaturi as dezvolta cate un magazin fizic in primele 10-12 orase importante al Romaniei. Poate as seta limita aceasta la 20 maxim", adauga Bogdan Socol.

Sigmanet.ro detine si un showroom, situat in zona Stirbeti Voda din Bucuresti. Inainte de a fi magazin online, firma a operat zece ani in retail-ul traditional, ajungand la cinci magazine, iar din ianuarie 2008 a ramas doar cu showroom-ul.

"Spre deosebire de altii retaileri traditionali care vad in online doar o prelungire a retelei curente noi am facut un switch total, am restructurat si regandit totul ca un magazin online cu showroom. Nu pot afirma ca am anticipat criza din retail, pur si simplu am crezut ca piata din Romania va trebui sa evolueze pozitiv in segmentul online pentru ca practic se ofera oceleasi produse dar la un pret mai avantajos. In plus, statisticile privind conectarea la internet a consumatorilor romani erau extrem de optimiste. Concluzia mea la acea data a fost ca shopping-ul online va creste foarte mult", mai spune Bogdan Socol.

Sigmanet a dezvoltat un nou concept de magazin traditional, care pentru a fi pus in aplicare are nevoie de 20.000 de euro, fiind vorba de organizarea spatiului de interactiune cu clientii.

(Citeste aici mai multe despre strategia magazinelor online care se extind in retail-ul traditional.)


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii