Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Cred ca ai nevoie, ca antreprenor, de o definire clara a produselor/serviciilor tale, a clientilor tai, de o imagine puternica de firma, de persoane cu buna reputatie care sa te sfatuiasca si sa te recomande si de...perseverenta!”, considera Manea.

Elemente de succes
Rodica Obancea, Executive&Team Coach a lansat anul trecut o afacere de servicii coaching sub brandul Success Coaching.

Decizia am luat-o fara sa am un studiu al pietei de profil - am crezut in coaching si cred in continuare ca poate contribui la dezvoltarea si schimbarea oamenilor. Ideea a aparut in urma intantalnirii mele cu un coach si de aici a inceput toata constructia. Strategia mea presupune ca mai mult de jumatate din servicii sa fie orientate catre segmentul business-to-business si cealalta parte catre business-to-consumer”, spune Obancea.

Deschiderea firmei a avut costurile obisnuite, de inregistrare, insa investitia in aceasta afacere a fost una planificata pe o perioada mai mare.

La inceput am investit banii proprii si am continuat sa reinvestesc in afacere tot ceea ce se incasa. Pana la acest moment, sunt ferm convinsa ca a face coaching este o investitie care aduce un randament foarte mare”, adauga ea.

Obancea spune ca afacerea pe care a creat-o se bazeaza pe un model de business simplu, abordare pe care o va mentine si in continuare.

Nu am facut schimbari aici, insa criza mi-a adus oportunitatea de a avea o strategie de promovare solida si diferita totodata”, explica ea.

Influenta crizei asupra pietei de consultanta
Anda Racsa considera ca efectele crizei economico-financiare s-au facut simtite si pe piata de consultanta,  insa impactul a fost diferit in functie de domeniul de activitate.

Cele mai afectate firme sunt cele care furnizau servicii de consultanta imobiliara, consultanta pentru achizitii si fuziuni de firme, consultanta IT, consultanta de intermediere financiara”, explica Racsa.

Consultantul precizeaza ca firmele care furnizeaza servicii de audit si consultanta fiscala sunt afectate intr-o masura mai mica, iar in “zona de mijloc” sunt firmele care furnizeaza servicii de consultanta pentru managementul sau restructurarea afacerii, precum si firmele care activeaza in zona consultantei HR.

Cred ca efectele generale ale crizei pot fi atenuate si in functie de capacitatea fiecarei firme de a intelege schimbarile prin care trece mediul de afaceri si de a dezvolta si furniza servicii care raspund unor nevoi imediate sau in perspectiva ale pietei, generate de actualul context al mediului economico-financiar”, precizeaza Racsa.

Mara Manea considera ca schimbarile aduse de 2009 au fortat companiile sa puna accentul pe eficienta. Ea spune ca activitatea firmelor de consultanta depinde de schimbarile produse in randurile companiilor-clienti.

Exista si firme ce stau in expectativa, asteptand ca lucrurile sa revina pe vechiul lor fagas si care se tem sa faca ceva schimbari. Astfel, in functie de aceste tipuri de clienti, firmele de consultanta au de lucru sau isi reduc si ele, activitatea”, spune Manea.

Rodica Obancea considera ca momentul crizei a reprezentat o oportunitate pentru multi de a-si deschide propriile afaceri, fie fortati de imprejurari, fie de buna voie. George Butunoiu spune insa ca finalul crizei va reaseza lucrurile in cadrul lor normal.

Pana acum, toata lumea isi facea, de-a valma, firme de consultanta. Aproape toti au reusit sa se descurce, pana de curand. Daca mai tine criza asta inca un an, cred ca vor disparea cele 80% dintre firmele de consultanta care nu prea au ce cauta pe o piata serioasa”, adauga Butunoiu.

Schimbarea abordarii de business
Din luna septembrie 2008 am inceput sa vedem primele semne ale crizei economico-financiare, mai ales pe componenta serviciilor de training - pentru ca au fost reduse bugetele de training, ca prima masura de reducere a costurilor. Pe componenta serviciilor de consultanta manageriala, ultimul trimestru al anului 2008 a insemnat continuarea contractelor in derulare si deci activitatea a fost la nivelul asteptat”, explica Anda Racsa.

Managerul ABC Training Consulting spune ca anul 2009 a insemnat adaptarea serviciilor de training si consultanta manageriala la noile cerinte ale pietei. Asfel, pe componenta training au fost dezvoltate sesiuni de training de scurta durata si focusate pe abordari si solutii practice specifice unei singure teme de discutie, mai ales din domeniul managementului financiar al firmei.

In ceea ce priveste componenta consultanta pentru afaceri, orientarea este catre proiectele de consultanta de scurta durata, focusate pe furnizarea de solutii pentru nevoi imediate sesizate de clienti pentru supravietuirea si stabilizarea afacerii pe piata. Acestea sunt: analiza si optimizarea costurilor, managementul incasarilor si platilor.

Specialistul de la Success Coaching spune ca este nevoie de inovatie si profesionalism pe piata de consultanta. Obancea spune ca tendinta inregistrata anul trecut, si anume de externalizare a serviciilor, se transforma si revine la cat mai multe activitati facute “in-house”, “ceea ce presupune formarea profesionala a specialistilor din interiorul companiilor”.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.