Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Inclusiv amenajarea unitatii se realizeaza cu sprijinul Kokoon Tea, partenerii avand obligatia sa respecte design-ul stabilit de conducerea companiei, care este acelasi pentru toate unitatile din retea.
In ceea ce priveste amplasarea, orice unitate Kokoon Tea (magazin de ceai sau ceainarie) ar trebui situata fie stradal, intr-o zona centrala, fie in cadrul unui centru comercial de tip mall.
Toate produsele care constau in ceaiuri si accesorii pentru ceai sunt achizitionate prin compania Kokoon Tea. Daca este vorba de ceainarie, celelalte bauturi (n. red. - cafea, apa, sucuri etc.) sunt cumparate de la alti furnizori. In ceea ce priveste meniul ceainariei, acesta trebuie sa fie acelasi in toate unitatile Kokoon Tea.
De asemenea, exista o lista de preturi recomandate de Kokoon Tea, pe care de regula partenerii o respecta. Totusi, ei pot practica preturi mai mari, dar nu mai mici decat cele din lista Kokoon Tea.
Cei care aleg sa incheie un contract de parteneriat pentru o ceainarie beneficiaza de exclusivitate teritoriala pe intreg orasul, dupa principiul primului venit si indiferent de marimea orasului. Pentru magazin, insa, exclusivitatea se acorda in functie de marimea orasului. Astfel, in orasele mari (spre exemplu, Bucuresti sau Timisoara), partenerii au exclusivitate la nivel de zona, de regula pana la un numar de 250.000 de locuitori.
Contractul se semneaza pe o perioada nedeterminata. Pe parcursul afacerii, partenerii nu platesc niciun fel de taxe.
Afacerea Kokoon Tea
Sortimentele de ceai si accesoriile aferente sunt importate exclusiv de la producatori din Germania. Gama de ceaiuri cuprinde momentan 175 de sortimente de ceai, iar Ioan Leisek spune ca pana la finalul anului se va ajunge la aproximativ 200 de sortimente.
“Nu exista un profil al clientului Kokoon Tea. Atat in magazinele, cat si in ceainariile noastre, intra de la adolescenti pana la persoane de varsta a treia”, precizeaza reprezentantul Kokoon Tea.
Promovarea s-a facut pe plan local, prin aparitia in reviste de profil, pliante, spoturi radio, precum si pe internet, prin site-ul oficial.
In afara de magazinele de ceai si ceainariile din retea, Kokoon Tea este distribuitor si pentru segmentul HoReCa, in Bucuresti si in judetele Bihor, Arad, Timisoara, Mehedinti, Cluj si Alba Iulia.
“Momentan, avem un numar de 320 de clienti pe segmentul HoReCa. Pentru anul urmator ne dorim ca numarul sa ajunga la minim 500 de clienti”, spune Ioan Leisek.
In ceea ce priveste extinderea retelei de magazine si ceainarii, reprezentantul Kokoon Tea se asteapta ca anul viitor sa mai incheie cel putin trei contracte de parteneriat.
El mai spune ca, in Romania, cultura ceaiului nu este inca foarte raspandita. Totusi, se poate observa o crestere a cererii pe acest segment, de la un an la celalalt, inclusiv in zona HoReCa. (Citeste aici mai multe despre nisa de ceai premium sub marca romaneasca)
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Domeniu de activitate: comertul cu ceai premium si accesorii pentru ceai, fie in magazine specializate, fie in ceainarii.
Magazinul de ceai poate fi deschis pe o suprafata de circa 20 mp - 30 mp, cu o investitie de 15.000 de euro - 20.000 de euro.
Deschiderea unei ceainarii necesita o investitie de 40.000 de euro - 45.000 de euro, la o suprafata de 100 mp.
Recuperarea investitiei initiale ar trebui sa se faca, in ambele cazuri, intr-o perioada de 18 - 24 de luni.
Extinderea retelei: Vizate sunt orasele mari ale tarii. In prezent, sunt aproape de final negocierile privind incheierea de contracte de parteneriat pentru deschiderea de magazine in orasele Brasov, Sibiu si Iasi.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 04 Decembrie 2009 la ora 01.11