Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Ea adauga faptul ca, pentru a se dezvolta mai mult antreprenoriatul in Romania, este nevoie ca tinerii sa aiba mai multa deschidere catre cunoastere si invatare continua, imbunatatirea propriei persoane si sa invete sa-si valorifice minimul de resurse. Adina spune ca femeile din Romania ar putea dezvolta mai multe afaceri, daca ar fi mai ambitioase, ar avea mai multa initiativa si si-ar dori sa demonstreze ca sunt in stare sa conduca o afacere, pentru sunt mai rezistente decat barbatii la stres si la un volum de munca mai mare.
 

Activitatea companiei
La inceputul acestui an, Adina a infiintat compania EnRose Design, numele provenind de la sintagma "la vie en rose".

Ea spune ca a construit brandul EnRose ca unul care promoveaza frumosul, eleganta, rafinamentul tipic frantuzesc si ii provoaca pe ceilalti sa vada viata in culori, sa se incarce de energie si sa aduca un plus de bine in viata lor.

Acum doi ani, dupa ce a preluat business-ul, Adina l-a extins pe organizarea de evenimente (petreceri private - nunti, botezuri sau petreceri de companie), unde contribuie si cu aranjamente florale, activitatea initiala.

"Ne-am diferentiat prin design-ul floral. Particip la toate procesele din firma, de la achizitionare si executare pana la testare de concept", explica Adina.

Ea spune ca nuntile reprezinta in jur de 70% din evenimentele organizate.

Este o parte de wedding planning. Avem deja o echipa de fotografi, cameramani, DJ, locatii, cu care colaborez foarte bine, ne recomandam reciproc si vreau sa-mi extind numarul de colaboratori. Primii clienti au fost prietenii si cunoscutii. Acum ii am pe lista pe foarte multi dintre colegii de facultate care se casatoresc, plus recomandarile. Am clienti si pe business-to-business, pentru care organizez evenimente, carora le ofer decoratiunile de Craciun, de Sarbatori, cosuri cu bunatati, tot felul de produse", detaliaza Adina.

In prezent, ea are doi angajati, iar la evenimente mai colaboreaza cu minimum trei persoane.
 

Investitiile si veniturile
Acum doi ani, atunci cand a preluat EnRose, Adina a investit initial in jur de 3.000 de euro in companie, pe care si i-a recuperat.

La sfarsitul anului trecut, ea a castigat un concurs de planuri de afaceri, finantat din fonduri europene, care s-a potrivit cu intentiile ei de a face o noua companie.

Acest concurs a fost organizat de asociatia Colfasa, in cadrul unui curs de manager de proiect, fiind acordate 14 premii de cate 10.000 de euro impozabili.

"Acesta a fost motorul. Conditiile au fost sa deschid o companie noua, sa am minimum un angajat si sa derulez activitate pentru cel putin un an", mai spune Adina.

Concursul a fost in luna noiembrie, in decembrie au fost anuntati castigatorii, iar in ianuarie Adina si-a deschis noua firma.

Cea mai mare parte din aceasta suma a fost investita in promovare, in site si in obiecte pentru defasurarea activitatii - laptop, aparat foto, obiecte de decor, fete de masa, servete, vaze, candelabre. Pana la sfarsitul anului, Adina vrea sa mai investeasca insa si alti bani.

Cifra de afaceri pentru acest an este estimata la 20.000 de euro, cea mai mare parte din castig fiind reinvestit.
 

Cum extinde afacerea
Adina se gandeste sa extinda activitatea EnRose pe segmentul de educatie in designul floral: workshop-uri si conferinte.

La inceputul anului viitor, ea vrea sa relanseze site-ul, incluzand si un magazin online, prin care sa se vanda aranjamente florale, obiecte de decor pentru evenimente si pentru locuinte - vase deosebite, felinare, corpuri de iluminat. Primul site a fost inregistrat acum patru ani, dar Adina l-a suspendat pana lanseaza noua versiune.

"Sunt destul de pretentioasa, tot timpul imi vine sa schimb ceva la el si mai sunt modificari. Acest lucru incetineste lansarea. Investitia in site este intre 500 de euro si 2.000 de euro", completeaza Adina.

Ea isi promoveaza compania prin networking, prin social media, prin participarea la targuri si prin asocierea cu diverse evenimente culturale, lansari de produse, expozitii, receptii etc.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Adina Filculescu a preluat business-ul EnRose acum doi ani,
cand detinatoarea acestuia, Liana Soloniuc, dorea sa-l inchida.
Compania este activa pe segmentul organizarii de evenimente si pe cel al designului de aranjamente florale.
Pe langa firma pe care o detine, Adina este asistent universitar la Academia de Studii Economice din Bucuresti.
Investitia initiala a Adinei in EnRose a fost de 3.000 de euro, pe care a suplimentat-o cu inca 10.000 de euro.

 

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.

 

Acest material face parte din seria "Back2School or Back2Business?", un proiect editorial startups.ro dedicat studentilor antreprenori.