Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Conceptul este foarte bun. L-am folosit si la primul magazin deschis. Vom face contracte cu firmele prin care vom oferi aceste cosuri cadou de sarbatori. Acestea vor contine produse mai sanatoase, deosebite, de tipul vinului bio sau cutiilor cu bomboane bio”, spune ea.

Investitia
Suma investita in magazin a fost in jurul a 40.000 de euro, aici intrand amenajarile, infrastructura, chiria si stocul de marfa. Tanasa intentioneaza sa recupereze investitia pana la sfarsitul anului, cand si-a propus sa atinga o cifra de afaceri de 100.000 de euro. Investitiile ulterioare sunt estimate la 15.000 de euro. Banii vor merge catre largirea gamei de produse si catre partea de promovare, ce detine o cota importanta din buget.

Inainte de deschiderea magazinului, campania a constat doar in distributia de flyere pe o perioada de cateva zile. Acesta a fost primul pas de promovare, care a adus si rezultate rapide. De asemenea, a existat o conferinta de presa prin care s-a anuntat deschiderea magazinului.

In prima saptamana am fost multumita de fluxul de clienti pe care l-am avut. Consider ca in momentul de fata cea mai buna nisa de promovare este reprezentata de clientii care intra prima data la noi in magazin si ne recomanda prietenilor, familiei”, spune Tanasa.

Inainte de alegerea spatiului in care se afla acum magazinul, ea a analizat fiecare detaliu al zonei - numarul de trecatori, numarul masinilor etc.

Anca Tanasa planuieste deschiderea celui de-al doilea magazin, urmand acelasi concept, in 2010, tot in Bucuresti, iar spre sfarsitul anului viitor vrea sa se extinda si in tara, vizand deschiderea la Constanta a celui de-al treilea magazin.

Este o nisa noua pe piata, nu doresc sa abordez un alt segment. Produsele sunt din ce in ce mai cerute, cu atat mai mult cu cat avem si site-ul, prin care vom oferi si livrare la domiciliu”, spune ea.

Concurenta
Tanasa intentioneaza sa largeasca si gamele de produse cosmetice, produse pentru copii si cereale, deoarece a observat o cerere mai mare pentru acestea.

Profilul clientului este reprezentat de pensionarii care cunosc produsele bio, femeile insarcinate, parintii interesati sa cumpere produse pentru copii. Magazinul are in jur de 30 de clienti pe zi.

Ideea este sa intre cat mai multi clienti, sa vada despre ce este vorba, pentru ca apoi revin”, adauga ea.

Pe piata din Bucuresti exista si alte magazine de profil, insa Anca Tanasa spune ca nu se sperie de concurenta, mai ales ca restul unitatilor se afla in alte zone ale orasului si au game restranse de produse.

Ea adauga faptul ca piata de retail bio din Romania se afla sub 1% din total (comparativ cu Ungaria unde reprezinta 6% din total si cu Germania unde reprezinta 8%), fapt care genereaza o cerere foarte mare.

Este suficient loc pe piata. Piata este inca la inceput, iar criza se resimte foarte putin - cosul nu mai este la fel ca inainte, dar clientii sunt din ce in ce mai multi, iar acest fapt compenseaza intr-un fel”, explica ea.

Anca Tanasa spune ca problemele in aceasta afacere nu au fost reprezentate de concurenta, ci de procedurile birocratice sau de intarzierile de la furnizori. Avantajul ei este reprezentat de colaborarea cu omul de afaceri Radu Panait, unul dintre pionierii pietei bio din Romania. El a fost furnizorul de marfa pentru primul magazin al Ancai Tanasa iar ulterior a ajutat-o la lansarea magazinului, in ceea ce priveste colaborarea cu furnizorii.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Magazinul Natura Food a fost mutat
din spatiul in care fusese deschis initial, din cauza ca nu era usor accesibil pentru clienti.
Investitia in deschiderea magazinului s-a ridicat la aproximativ 40.000 de euro.
Cifra de afaceri estimata penru anul acesta se ridica in jurul a 100.000 de euro, ceea ce ar prmite recuperarea investitiei initiale.
Anca Tanasa, cea care a lansat magazinul, a fost ajutata de omul de afaceri Radu Panait, unul dintre pionierii pietei bio din Romania.
Al doilea magazin Natura Food urmeaza sa fie deschis anul viitor, tot in Bucuresti, urmat de o a treia unitate, in Constanta.


Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.