Finantari in valoare totala de 350.000 de euro in cea mai mare competitie de afaceri sociale


Zece proiecte selectate in urma competitiei vor primi finantari nerambursabile pentru a fi puse in aplicare in cadrul unor comunitati locale din Romania.


Finantarile sunt oferite de Petrom in cadrul proiectului "Fabricat in Tara lui Andrei", organizat in parteneriat cu Fundatia NESsT, pentru a dezvolta afaceri sociale in comunitatile locale din Romania, se mentioneaza in comunicatul de presa.

Competitia este deschisa atat antreprenorilor, cat si ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor si intreprinderilor individuale. Inscrierile se pot face pana pe 4 martie, anul acesta, pe site-ul taraluiandrei.ro.

Pentru a se inscrie, participantii trebuie sa aiba o idee care raspunde unei probleme sociale si poate deveni o afacere functionala. (Citeste aici mai multe despre conceptul de antreprenoriat social).

In luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar initiatorii lor vor beneficia de pregatire si consultanta pentru a-si transforma ideea in plan de afaceri.

Totodata, cei 20 de finalisti vor primi sprijin financiar in limita a 1.500 euro, pentru a realiza o cercetare locala in comunitatile vizate de proiectele lor.

Pana la sfarsitul acestui an, dintre cei 20 de finalisti, 10 vor primi finantari nerambursabile pentru demararea afacerilor sociale.

De asemenea, castigatorii vor beneficia de consultanta din partea expertilor Fabricat in Tara lui Andrei, timp de aproximativ un an, in domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing si distributie.

Cele 28 de comunitati pentru care se pot propune idei de afaceri sociale sunt prezentate pe site-ul competitiei si se afla in judetele Arges, Bacau, Bihor, Constanta, Dambovita, Galati, Giurgiu, Gorj, Olt, Prahova, Salaj, Teleorman, Valcea si Vrancea.

Cei care vor sa intre in competitie nu trebuie sa fie neaparat din acele comunitati, dar ideea lor de afacere sociala trebuie sa fie aplicata acolo.

"Fabricat in tara lui Andrei are doua obiective majore: sa creeze locuri de munca si sa rezolve o parte din problemele sociale ale comunitatilor romanesti. Am gandit acest proiect sub forma unei competitii complexe care, in primul rand, educa participantii in spiritul antreprenoriatului social, apoi le ofera acestora finantare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabila. Cred ca afacerile sociale pot deveni in timp o solutie pentru problemele societatii romanesti”, a spus Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom.

Competitia este organizata in parteneriat cu Fundatia NESsT, o organizatie internationala specializata in dezvoltarea de intreprinderi sociale in tarile in curs de dezvoltare. Rolul sau va fi de a asigura selectia si consultanta pentru dezvoltarea afacerilor sociale in primii ani de la infiintare.

"In ultimii doi ani, intreprinderile sociale pe care NESsT le-a ajutat sa se dezvolte in 10 tari din Europa Centrala si de Est si America Latina au inregistrat, in ciuda crizei economice, o crestere de 68% a numarului de locuri de munca oferite persoanelor aflate in dificultate. Iar aceasta este o dovada vie a faptului ca intreprinderile sociale au capacitatea de a rezolva, in mod sustenabil, probleme sociale dintre cele mai grave - spre exemplu, prin crearea de locuri de munca in comunitatile in care este mai mare nevoie de ele”, spune Roxana Damaschin-Tecu, Enterprise Development Director pentru NESsT Europa Centrala si de Est.

Evenimentul de lansare a competitiei a avut loc la Concordia Bakery, o cafenea-concept, componenta unui business social de succes, care sprijina reintegrarea socio-profesionala a tinerilor dezavantajati. Fondurile rezultate din activitatile intreprinderii sociale sustin cursurile atelierului de brutarie prin care, anual, 24 de tineri pot obtine diplome recunoscute de catre CNFPA (Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor), precum si in Uniunea Europeana, pentru meseriile de brutar si patiser-cofetar.
 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii