Cu totii ne dorim sa avem clienti multumiti si sa securizam portofoliul existent, prin gestionarea unei relatii exceptionale cu acestia. Decizia unui client fidel de a renunta la serviciile sau produsele noastre ne costa foarte scump. Mai mult, cu siguranta stim cat de greu e sa castigam noi clienti in conditiile economiei de astazi.
Un nou loc de munca presupune, de obicei, pe langa o perioada de schimbare, si o doza foarte mare de entuziasm si de asteptari pozitive legate de noile responsabilitati.
Tot mai multi manageri si antreprenori inteleg azi ca motivarea este unul din factorii esentiali pentru a genera performanta in echipa pe care o coordoneaza. Dar cum poti tu, in calitate de lider, sa-ti motivezi echipa sa-si atinga obiectivele - dincolo de simpla motivare salariala?
Motivarea non-financiara a angajatilor este unul din subiectele preferate ale oricarui antreprenor. Totusi, in foarte multe organizatii se pune accentul in managementul resurselor umane, pe evaluarea si controlul oamenilor, pe baza unor indicatori de performanta.
A avea succes in afaceri inseamna mai mult decat a gasi un client, a incheia o vanzare si a trece la urmatorul. Totul tine de cum reusesti sa il fidelizezi, ca sa il faci sa revina.
In cadrul companiei unde lucrez, incerc sa creez o echipa. Acest lucru nu este o sarcina usoara pentru manager. Dincolo de competente tehnice si studii, in mod evident, fiecare manager are o anumita imagine asupra angajatului ideal, fiind influentat o serie intreaga de factori, mai ales de natura subiectiva.
Inovarea pare o competenta cam abstracta, dar, dupa cum spunea si Steve Jobs, ”Innovation distinguishes between a leader and a follower”. Pe o piata in care totul se afla intr-o continua miscare, ideile inovatoare sunt cele care fac diferenta!
La prima vedere, in calitate de antreprenor, pare un lucru simplu sa iti identifici competitorii. Printr-o simpla cautare pe Google, iti apar toate firmele care ofera servicii sau produse similare cu ale tale. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt chiar atat de simple.
Viziunea si misiunea sunt elementele critice in elaborarea strategiei companiei. Inca de la infiintare trebuie sa le definesti clar, pentru ca ele vor sta la baza dezvoltarii companiei. Pornind de la o viziune clara, se creeaza premisele de a construi cea mai buna strategie.
Nu de putine ori, ne dorim sa avem propria afacere, “sa fim propriu nostru stapan”. Fie ca vrem sa iesim din rutina unui loc de munca obisnuit, fie pentru a avea mai multi bani, fie pentru a transforma un hobby intr-o afacere de succes, antreprenoriatul este o cale care, la prima vedere, pare usor de urmat.